לוי דוד David Kliman Levey

נולד בארה”ב ב- 30 דצמבר 1932
א’ טבת תרצ”ג
בדגניה מנובמבר 1974
נפטר ב- 14 דצמבר 2023
ב’ טבת תשפ”ד

 

דוד, נולד בסירקיוז (Syracuse), מדינת ניו יורק. בנם היחיד של אליס טישלר קליימן וברנהרד לוי.
הוריו נפרדו כשהיה בן 13 ודוד נשאר לחיות עם אימו. בהיותו בן 16 החל להתקרב ליהדות.
אחרי לימודי בית הספר התיכון הצטרף לאוניברסיטה ישיבתית – ללמוד על היהדות ואפילו יידיש. כשישבו בחברותא ללמוד משנה הכיר את אחיה של בוורלי ודרכו את אחותו, שלימים הפכה לאשתו.

דוד, סיים את לימודיו באוניברסיטה עם תואר ראשון ושני בספרות אנגלית והמשיך לתואר שלישי. כשבוורלי נכנסה להיריון התגורר הזוג עם הוריה של בוורלי ברובע הברונקס שבניו יורק, שם נולדו זק ופולה. כשקיבל משרת הוראה באוניברסיטה בדטרויט עברו לשם עם הילדים. בדטרויט נולדו יצחק, יוחנן ולאה. הזיקה לישראל הייתה ערה כל השנים אך במלחמת יום הכיפורים ב-1973 נפל הפור ודוד ובוורלי החליטו לעלות לארץ.

לאחר חצי שנה במרכז הקליטה בצרעה, המשפחה הגיעה לדגניה. דוד עבד תחילה באבוקדו ואחר כך בלול, אך כעבור שנה ב-1975 החל ללמד אנגלית ולעבוד כספרן במכללת עמק הירדן. דוד היה מורה אהוד ומוערך, והותיר רושם בל יימחה על תלמידיו. בסוף שנות ה-90 יצא לפנסיה וב-2001 החל לעבוד כמתנדב בבי”ח פוריה. במהלך תקופה זו שנמשכה 4.5 שנים עבד במחלקה הקרדיולוגית. הוא למד לבצע ולנתח בדיקות אק”ג ורכש מיומנות ראויה לציון והפך חלק מהצוות. הוא אף זכה למכתב הוקרה והמלצה לפרס מאת פרופ’ חסין שניהל אז את המחלקה. בסוף נאלץ לסיים את עבודתו שם בשל המאמץ הפיזי.

בשנים הבאות הרבה בקריאה. דוד היה איש ספר מובהק ובנה ספרייה ענפה בבית, בת אלפי כרכים: ספרות אנגלית, פילוסופיה, יהדות, היסטוריה, ביולוגיה אבולוציונית, וספרי מתח. הוא למד כמה קורסים במכללה: “פואטיקה” של אריסטו עם אסף ענברי, “מבוא לקבלה” ו”עולמם של חכמים”. דוד ניגן בפסנתר; הוא למד כבר בגיל חמש וניגן למעשה כל חייו. כמו כן אהב מאוד להאזין למוזיקה והייתה לו תקליטיה מגוונת ועשירה למדי.

לאחר פטירתה של בוורלי (2019) הסתייע בעובד זר בבית, ובשנה וחצי האחרונות לחייו עבר להתגורר בבית הסיעודי “בית הדר” בקיבוץ שער הגולן.

נולד ונפטר בנר אחרון של חנוכה, השאיר אחריו את ילדיו ובני משפחותיהם.

 

התחבר אל האתר